Diskuze
Hrůzy českých nádraží: Vítejte zpátky v osmdesátých letech
Děkujeme za pochopení.
Autor článku je buď hloupý,
nebo zaplacený. Anebo obojí. Nádraží v osmdesátých letech sloužila cestujícím, teď už nikomu. A staré budovy bývaly udržované, mnohé jsou dodnes historicky cenné. V Rakousku se za staré budovy nestydí; u nás politická trdla stejné budovy bourají.
K. Seidl 127
Jeden rozdíl je
Tenkrát ještě jezdily vlaky. A to 24 hodin každý den a to nejen v Praze.
S. Vor
Takové smíchovské nádraží to je chuťovka
Jako kdybych cestoval časem a horizontem událostí černou dírou před 40lety,co by mladý gentleman.:-)))))))
O. Schejbal
Re: Takové smíchovské nádraží to je chuťovka
Praha - Vysočany, to je teprvve lahůdka.
Jó, to v České Lípě nádražní budova
pamatuje Adolfa Hitlera, který zde nastupoval do vlaku směr Praha na podzim 1939.
Snad jen ta restaurace zmizela.
Abraxas - pamatujete?
Pardubice, Choceň, Česká Třebová
Rudoltice v Čechách, Hoštejn, Lupené
na Moravě Zábřeh, Střeň a Olomouc
Brodek u Přerova, Lipník nad Bečvou
D. Stirský
Občas jezdím na trati Praha - Kolín-
Pardubice - Choceň atd., kde rekonstrukce některých nádraží proběhly. Nádraží v Chocni: Je čisté, vybavené vším potřebným, ale sterilní, neosobní, velmi podobné nádražím jiným. Prostor před budovou (1. nástupiště) byl vždy plný lidí, byly tu lavičky (rád jsem pozoroval projíždějící vaky), stánky s občerstvením, nádražní bufet. Dnes je toto nástupiště prázdné, odjezdy a příjezdy vlaků sděluje neosobní hlas, stánky zmizely, místo toho dostanu unifikované spláclé a předražené bagety. A jdu-li brzo ráno na vlak na Hlaváku, krom dost drahé kávy a baget v kavárně tu nenajdu jediný otevřený obchod, kde bych koupil za rozumnou cenu obyčejnou housku se salámem či sýrem. Jízdní řády z otáčivých bubnů zmizely (zvl. starší lidé ne vždy ovládají internet), obyčejná hospoda tu není. Místo toho si ale mohu koupit belgickou čokoládu, léky a značkové oblečení. A tak možná ta 80. léta nebyly vždy jen hrůzy.
T. Bhöm
Re: Občas jezdím na trati Praha - Kolín-
ale byly !... a hlavně ty vlaky ! díky bohu, že je to už pryč a již nikdy nebude zpět...
*
pokud něco postrádáte a myslíte si, že je to smysluplné pro lidi, a budou ochotni to využívat, tak je to jednoznačně podnikatelský záměr ! fandím lidem co dokážou změnit věci ve skutečnost ! tak hodně štěstí !
ať žije tvrdá konkurence na drahách, která přináší jen kvalitu za rozumné ceny !
mj... chtěl bych vidět názory lidí co denně dnes cestují vlaky, pokud by se třeba na rok mělo vrátit na dráhy doba z 80 let...
M. Jarošová
Z Prahy sem je daleko.
Nezapoňte si připomenout dobu těsně po válce prohlídkou nádraží v Dětřichově nebo Domašově nad Bystřicí na trase Bruntál-Olomouc. Včetně okolí budov samozřejmě.
Ale ani u zrekonstruovaných nádraží jako např. v Břeclavi není kde si sednout,když musíte čekat hodinu na přípoj,pokud to neprotáhne zpoždění...Dík ČD !
S13t94a50n71i97s52l37a69v 63T65o38m72á32š
Lepší špína navrch než uvnitř
Tak na rozdíl od budovatelského redaktora stará nádraží obdivuji. Kdo denně cestuje vlakem je vděčný za čekárnu, do které neprší a netáhne na nohy.
Nádraží Praha-Vysočany
A ještě prosím napište něco podobného o nádraží Praha-Vysočany! Je to úděsné místo, které by si také zasloužilo podobné pranýřování.