Šťastní na poušti Gobi. Jeden z dalších vrcholů naší cesty.
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Túra na druhou nejvyšší horu Mongolska Otgontenger nám dala pěkně zabrat.
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Velmi řídká hustota osídlení v Mongolsku znamená i téměř nulový světelný smog.
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Jedno z nejkrásnějších údolí, na jaké jsme při putování Mongolskem narazili se nacházelo těsně před městem Uliastai v centrální části země.
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Po příjezdu do Mongolska jsme si pěkně na novou zemi posvítili
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Síla přírody (Altaj)
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Šikmý most kousek za městem Khani, ten byl asi nejděsivější a dal nám zabrat. 80 metrů jsme zdolávali asi dvě hodiny.
Autor: Bronconamiestohotela.COM
První most nám dal zabrat, hlavně pokud jde o psychiku
Autor: Bronconamiestohotela.COM
V dobré společnosti, přímo na koni s Čingischánem.
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Podzimní tajga, spojení překrásných jemných barev a drsné přírody
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Přejezd přes obávaný Vitimský most. Je 500 m dlouhé šílenství, 15 metrů nad hladinou řeky a to vše bez zábradlí. Jeden z našich vytoužených cílů.
Autor: Bronconamiestohotela.COM
Proč jezdit do Patagonie v zimě? Třeba pro tyhle výhledy. (El Chalten, Argentina)
Autor: Get out of town
Gril vozí mastňáci, my vozili mřížku na čištění malířského válečku. Je podstatně skladnější. (Argentina)
Autor: Get out of town
Celnice v 5 kilometrech nad mořem. (Bolívie)
Autor: Get out of town
Poušť. Jestli neumíte navigovat podle hvězd, vezměte si aspoň kompas. (Paracas, Peru)
Autor: Get out of town
Plovoucí rákosové ostrovy na jezeře Titicaca. Na záchod se radši neptejte, ale na mobilu je pět čárek. (Peru)
Autor: Get out of town
Češi, Španělka, Belgičan a Jihoafričani se potkají v Guatemale.
Autor: Get out of town
Ještě trochu lepší Mexické koupaliště. (Cenote na Yukatánu, Mexiko)
Autor: Get out of town
Jedno z lepších Mexických koupališť. (Hierve el Agua, Mexiko)
Autor: Get out of town
V USA je krásně. Je tam totiž málo lidí. (The Wave, Colorado, USA).
Autor: Get out of town
Vyrábíme bydlík. Z dodávky, co sloužila Belgickým plynařům. Podle čuchu v ní vozili něco smrdutého, ale brzo to vyválo. (Praha)
Autor: Get out of town
Přes rok a přes tři Ameriky.
Autor: Get out of town
Člověk na každé své cestě potká dobré i špatné lidi a doufá, že ti dobří budou převažovat. My měli štěstí a osud nám do cesty přivedl tohoto německého motorkáře – cestovatele. Poprvé jsme ho potkali na trajektu do Afriky, kdy nám poradil a pomohl vyběhat všechny vstupní papíry, abychom se po výjezdu z trajektu nemuseli nikde zdržovat.
Autor: Rumas a Štemby
Ne každý den je super, bohužel se občas stane, že vás dožene únava po měsíci v sedle motorky nebo vám prostě jen nesedne večeře z předchozího večera… Člověku je špatně a doufá, že mu alespoň uleví trochu spánku, nic jiného mu nezbývá, moc doktorů se totiž v této části Afriky nenachází.
Autor: Rumas a Štemby
Po Meonim bylo dalším cílem legendární Růžové jezero v Senegalu – cíl všech vyhlášených rallye v Africe, ať už to bylo Rally Dakar, nebo ze současných například Africa Eco Race. Dokázali jsme to, jsme tu! Bohužel nebylo tak růžové, jak jsme si představovali, ale prý to bylo způsobeno opět počasím a malou koncentrací řas, které právě onu růžovou barvu způsobují.
Autor: Rumas a Štemby
Na této trase leží i monolit Ben Amera, který je druhý největší na světě, hned po Uluru v Austrálii. V okolí se nachází několik dalších menších, ale stejně úchvatných monolitů. Díky odlehlosti od civilizace si tyto monolity zachovávají svoji tajemnost a neporušenost, což se bohužel nedá říct o Uluru.
Autor: Rumas a Štemby
Typickým znakem severozápadní Afriky jsou, krom starých rozpadajících se Mercedesů, kterých tu jezdí tisíce, stáda velbloudů. Paradoxně je jejich maso na místní poměry relativně drahé, takže častěji se návštěvník setká s hovězím nebo skopovým.
Autor: Rumas a Štemby
Před námi je Západní Sahara, nejnezáživnější úsek výpravy, téměř 1200 km asfaltu podél Atlantického oceánu. V zimním období zde neuvěřitelně fouká, to na komfortu moc nepřidává. Na foto je příjezd do města Tan-Tan.
Autor: Rumas a Štemby
I zdánlivě nehostinné pouštní hory mohou být plné života a hrát krásnými barvami.
Autor: Rumas a Štemby
…poté zase po kamenité cestě. Vždy ale s krásnými scenériemi okolo vás.
Autor: Rumas a Štemby
Našli jsme si ubytování pod dunami, shodili téměř všechny věci z motorek a jeli to zkusit do písku znovu. S lehčí motorkou to šlo o poznání lépe, snažili jsme se toho co nejvíc pochytit a když se den chýlil ke konci, tak už jsme si připadali jak střílení dakaroví závodníci
Autor: Rumas a Štemby
Konečně první duny. Ježdění v nich jsme si představovali jak Hurvínek válku, nenapadlo nás, že s plně naloženými motorkami to bude tak těžké. Trošku nám zmrzl úsměv na rtech a objevily se i pochybnosti o úspěchu naší cesty…
Autor: Rumas a Štemby
Často silnice vypadají takto – několik kilometrů rovně, pak mírná zatáčka a opět rovně. A takto furt dokola. Je to unavující a nezáživná cesta.
Autor: Rumas a Štemby
Byl kumšt sehnat nějakého traktoristu - Maroko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Bahenní sopky v Berce - Rumunsko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Kostel - Rumunsko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Dálniční most Millau - Francie
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
S velbloudem - Maroko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Na duně - Erg Chebbi - Maroko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Má oblíbená horská silnice Transfagarasan Rumunsko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Zaanse Schans - skanzen větrných mlýnů - Holandsko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Kapadokie - Turecko
Autor: Petra Burešová a Jarda Jun
Zdaleka ne všechny naše výlety vyžadovaly lezecký um a ledovcové vybavení. Jedním z takových byla Summit Walkway nedaleko Christchurch, největšího města Jižního ostrova. Dvoudenní putování po hřebenech odhalilo i pozůstatky koloniálních dob, kdy osadníci vypalovali lesy aby získali prostor pro pastviny.
Autor: Jakub Cejpek
Milford Sound se považuje za povinnou zastávku všech turistů. I my jsme si ve výjimečně krásném počasí zajeli pro tento ikonický záběr. Fiordland je totiž pověstný svým velice deštivým klimatem, které znepříjemňuje zážitky cestovatelům a dokáže připravit pravé peklo těm, kteří míří do nitra hor.
Autor: Jakub Cejpek
Výstup na Mt. Cook (3724 m) probíhal za velmi dramatického počasí, které se nakonec otočilo k našemu prospěchu a bylo nám dopřáno stanout na nejvyšším vrcholu. Na kopci jsme opět byli zcela sami a zpátky na chatu jsme se díky dobré podmínce vrátili už za 12 hodin.
Autor: Jakub Cejpek
Výstup na Footstool byl jediným, kdy jsme na kopci nebyli sami. Počasí na Štědrý den roku 2016 nám přineslo dárek v podobě ukázkového vrcholového dne a my jsme za rozbřesku byli obdarováni překrásným výhledem na Mt. Cook a další okolní ikony Jižních Alp.
Autor: Jakub Cejpek
Bivak Sefton se řadí k nejstarším chatám v NP Mt. Cook. Malý přístřešek již více než 100 let slouží jako útočiště horolezcům a je základnou pro výstupy na vrcholy Mt. Sefton a Footstool. Východy a západy slunce z tohoto místa jsou fenomenální.
Autor: Jakub Cejpek
ětšinou se nám výstupy dařily až neočekávaně hladce, ale Mt. D'Archiac byl výjimkou. Východní hřeben nás přivítal rozsypanou a nestabilní skálou a tak jsme raději zařadili zpátečku. V horách bez signálu a možnosti přivolat si pomoc se nám moc riskovat nechtělo. Raději jsme si v pohodě vyšlápli na vedlejší vyhlídkový Mt. Coates.
Autor: Jakub Cejpek
Jihozápadní hřeben na Mt. Aspiring pro nás byl nejobtížnějším výstupem, který jsme absolvovali. Hora, které se přezdívá Matterhorn Jižních Alp, nám dala díky nekonečnému lezení na předních hrotech a závěrečné pasáži ve strmém ledu pěkně zabrat.
Autor: Jakub Cejpek
Příroda Zélandu je výrazně odlišná od té Evropské. Třeba tím, že si i v národních parcích můžete jít kam chcete a postavit si tam stan. Mimo značené trasy je to opravdová divočina se všemi výhodami a nevýhodami, které z toho vyplývají.
Autor: Jakub Cejpek
Občas se nám podařilo objevit naprosto kouzelná místa na spaní. Na zapadlé mýtině jsme objevili starý autobus, který byl jen o dva roky starší než Ben a my v něm strávili nocleh ve stylu filmu Into the Wild.
Autor: Jakub Cejpek
V jistých situacích byl ale návod k ničemu, například když jsem ulomil řadící páku 60 km od nejbližšího města. Naštěstí zůstala zařazená dvojka a tak jsme za pouhé dvě hodinky dojeli k dílně a mohli svářet.
Autor: Jakub Cejpek
Brzy jsme poznali rozdíl mezi naivní veteránskou romantikou a tím, že neporuchovost Land Roverů je pouze mýtus. Naštěstí jsem objevil uživatelský manuál k autu z roku 1960, který popisuje jak doplnit olej – s tím jsem začínal – i jak seřídit odtrh na rozdělovači – tam jsem se dostal po tříměsíčním intenzivním kurzu automechanika z donucení
Autor: Jakub Cejpek
Přechod hřebene Remarkables u známého města Queenstown byl příjemnou panoramatickou procházkou s výhledem na rozlehlé jezero Wakatipu. Užíváme si konec listopadu a přicházející léto.
Autor: Jakub Cejpek
I vrcholy, které mají sotva 2500 metrů dají na Zélandu díky oceánskému klimatu zabrat. Okna dobrého počasí jsou typicky třídenní a jsou proložena přívalovými dešti. Mt. Brewster je jeden z lépe přístupných a častěji navštěvovaných vrcholů. Náš první seriózní výstup se daří na výbornou a my získáváme motivaci na další.
Autor: Jakub Cejpek
K autu jsme si po necelém měsíci vybudovali velmi silnou citovou vazbu. Dokázali jsme mu tolerovat všechny nedostatky a vrtochy stáří a dostal jméno Ben. Vůbec nám nevadilo že jede pomalu, nebrzdí a nedá se ani zamknout.
Autor: Jakub Cejpek
Vojenský model, který kdysi sloužil jako spojařské vozidlo jsme si během jednoho dne přestavěli na obytný speciál. Lavice šly ven a jejich místo zaujala postel s úložným prostorem. Díky tomu jsme se mohli uložit ke spánku prakticky kdekoliv a to i na velmi obtížně dostupných místech.
Autor: Jakub Cejpek
Shrnutí celé výpravy v jedné fotografii. Těžko lze tři skvělé měsíce vtěsnat do jednoho snímku, ale symbolika je jasná. Starý Land Rover Series IIA z roku 1961, nádherná příroda letního Zélandu a vrcholy Jižních Alp se zářivými, ale zrádnými ledovci.
Autor: Kristina Šandová