Cílem kampaně je ukázat, že na kratší cesty po městě není vždy nutné jezdit autem. Iniciativa Auto*Mat, která akci pořádá, prodloužila registrace. Na webu www.dopracenakole.net se mohou zájemci přihlásit až do pátku 4. května.
Nejvíce účastníků zatím hlásí Praha (1 589 lidí – 376 týmů) následovaná Pardubicemi (448 lidí – 193 týmů). V Brně je zatím přihlášeno 241 účastníků (86 týmů), v Liberci pak 134 lidí (50 týmů). Další týmy se mohou registrovat až do pátku. Každý účastník získá zdarma tričko s motivem kampaně od internetového obchodu Čoromoro.cz.
Nejvíce zaměstnanců vysílají do soutěže ČSOB a Zentiva (60 a 55 lidí), výrobce webových stránek Et Netera, Seznam.cz, pojišťovna Allianz a provozovatel stravenek Sodexho. Na kole budou jezdit také redaktoři serveru Lidovky.cz.
Dále Česká národní banka, společnosti Siemens, AXA, ČEZ, IBM, RWE, operátoři O2, T-Mobile a Vodafone, Letiště Praha, Fyzikální ústav Akademie věd ČR, Česká tisková kancelář, Česká televize a Český rozhlas, Tesco, Nemocnice na Homolce, advokátní kanceláře, architektonická studia a několik ministerstev a úřadů včetně úřadu ombudsmana.
Kampaň se koná pod záštitou primátora hlavního města Bohuslava Svobody. Vedle diplomatů a politiků ji podporují osobnosti kulturního a společenského života, například herec Kryštof Hádek.
Všichni cyklisté, kteří se do projektu zapojí, mohou vyhrát hodnotné ceny – například jízdní kolo, cykloairbag, vstupenky do divadel a sportovních center, cyklistické vybavení a doplňky.
Více informací na serveru www.dopracenakole.net.