Reportáž 24. března 2016 9:34

Po stopách UNESCO: Prvotřídní asfaltka vede do kurníku

Trhy v Kongu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Afrika je plná paradoxů, o tom píši snad pořád a Angola není výjimkou. Jednou stavaři postaví opravdu krásných, možná dvacet obřích mostů v horách,...

19. března 2016 6:09

Po stopách UNESCO: Angola a Kalandula Falls, nejkrásnější vodopády v Africe

Tato fascinující přírodní scenérie je již nyní pohodlně přístupná po silnici.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Dostat se z Luandy ven není žádná legrace a určitě by to většině Evropanů připadalo jako zlý sen. Nás to ale baví, chaos je dokonalý a zdá se, že...

Reportáž 12. března 2016 6:30

Po stopách UNESCO: Luanda a zatčení v prezidentském paláci

Zajímavé bylo, že válčení nebylo možné zabránit ani za asistence mírových... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Další den dopoledne, asi 50 km před periferií hlavního města, zajíždíme na jednu nenápadnou polní cestičku. Chceme si uvařit jídlo na celý den,...

5. března 2016 6:43

Po stopách UNESCO: Angola, vraky lodí a mosty uprostřed ničeho

Rezavé vraky na pobřeží působí hrozivě | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ráno odvážíme auto do servisu. Rozhodli jsme se, že využijeme přátelské povahy místních opravářů a nečekaně nízké ceny za jejich práci, navíc se...

27. února 2016 7:11

Po stopách UNESCO: Angolský venkov, capoeira a sušení ryb

Namibe má asi 200 000 obyvatel a je třetím nejdůležitějším angolským přístavem... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V jihozápadní Angole žije kromě nejznámějších a nejfotogeničtějších obyvatel kmene Himba ještě nejméně jeden velmi zvláštní kmen zvaný Mucacureca....

20. února 2016 6:39

Po stopách UNESCO: Pověstné angolské hranice

Lidé vše odhazují na zem a to zcela spontánně. Může za to samozřejmě vedení... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Pověst Angoly jako velmi drahé země, především co se týče jídla, nás donutila si nakoupit veškeré potřebné chybějící potraviny včetně vody ještě v...

13. února 2016 6:48

Po stopách UNESCO: Himbové na namibijsko-angolském pomezí

Úplně se změnily, najednou začaly radostí tancovat, zpívat, tleskat do rytmu a... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Od časného rána jsme se přesouvali z NP Etosha k hranicím Angoly, což sice není více než 300 km, ale silnice je na houby. Ubíhá to pomalu, a tak jsem...

Reportáž 30. ledna 2016 6:31

Po stopách UNESCO: Sto tisíc lachtanů, unikátní rytiny a Etosha

Cape Cross navštívil jako první Evropan v roce 1485 portugalský mořeplavec... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jsme stále v Namibii, asi 100 km od Atlantiku. Museli jsme to stočit z nejsevernějšího cípu Pobřeží koster směrem na východ do vnitrozemí. Protože...

23. ledna 2016 6:36

Po stopách UNESCO: Bílá paní, pobřeží koster a prapodivné rostliny

Jedná se o pobřeží dlouhé asi 500 km a patří prý mezi nejnehostinnější místo na... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Brzo ráno, ještě dlouho před svítáním, opouštíme nádherné a romantické místo položené mezi skalisky plné netopýrů a stovek drobných zvířátek, kde byl...

Reportáž 9. ledna 2016 6:40

Po stopách UNESCO: Windhoek a dinosauří stopy

Na informační tabuli se dočítáme, že jde o vzácnou národní památku a pokud ji... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Do hlavního města Windhoek dorážíme až pozdě večer. Ráno musíme dát auto do servisu, protože zde je poslední autorizovaný servis pro náš Land Rover,...

19. prosince 2015 6:23

Po stopách UNESCO: Největší duny světa a vraky v poušti

Že však tento pekař stojí i za přitažením, rozmístěním i naaranžováním... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ráno zastavujeme v jedné neuvěřitelné hospůdce u benzínové pumpy, kde se čas zastavil snad před 50 lety. Majitelkou je bílá Holanďanka, venkovní zdi...

12. prosince 2015 6:50

Po stopách UNESCO: Namibie a záchrana přímorožce

Lüderitzský poloostrov se dá po prašné a kamenité cestě celý objet. Spoustu... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Asi 10 kilometrů za městem duchů (Kolmanskoop) se nachází pobřežní německé městečko Lüderitz. Pár kilometrů před ním nás nečekaně zastihne krátká,...

Reportáž 5. prosince 2015 6:36

Po stopách UNESCO: Město duchů a dárek starý 90 let

Jen si představte, přijdete do domu, místnosti jsou plné písku, okna se... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Je to asi osm let, co úředníci Jihoafrické republiky a Namibie zprovoznili maličký hraniční přechod mezi JAR a Namibií, nacházející se přímo v parku...

31. října 2015 7:06

Po stopách UNESCO: Všude jen lesklé diamanty

Oblast těžby diamantů je obrovská, pokračuje až k moři a dále na sever až k... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Hned jak mě první sluneční paprsky probudí, začnu se z naší auto-postele neohrabaně sunout k volantu a ven, čímž mé obě holky spolehlivě probudím. Po...

Reportáž 19. září 2015 6:20

Po stopách UNESCO: Prohrabat se pouští Kalahari, to je něco

Jenže cest je zde mnohem více, a tak se orientujeme jen podle kompasu. Občas se... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Je konec dubna 2015 a v rámci naší EXPEDICE ALL AFRICA 2015 pomalu ale jistě pokračujeme v systematickém navštěvování dalších a dalších míst...

Reportáž 12. září 2015 7:16

Po stopách UNESCO: Delta Okavango a cesta přes poušť Kalahari

Voda naráží na okraje rozpálené pouště Kalahari, vypařuje se a vytvářejí se... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vracíme se zpět z neuvěřitelné a tajemné oblasti, kdy nám okolnosti toho, co jsme viděli, docházejí až nyní. Byla to oblast plná nejstarších skalních...

Reportáž 5. září 2015 5:32

Po stopách UNESCO: Tsodilo Hills a sto tisíc let staré malby

Protože v 10 let starém průvodci píšou, že se na Tsodilo Hills dá dostat z... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Přijíždíme do pátého největšího botswanského města Maun, které odjakživa sloužívalo jako hlavní centrum pro výlety do mnoha okolních parků jako je...

Reportáž 29. srpna 2015 6:33

Po stopách UNESCO: Botswana, národní park a sloní oči

My ale chceme využít zajímavější a náročnější písečné trasy kolem řeky Chobe... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Každé místo, kde jsme chtěli večer přespat, tak nějak nevyšlo. Buď nás vyhodila policie, nebo u nás zastavovali místní obyvatelé a starostlivě nás...

22. srpna 2015 6:53

Po stopách UNESCO: Botswanská solná pláň a vysoká úmrtnost

Vodopády objevil v roce 1855 skot Livingston a nazval je podle britské královny... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Od diamantové ultramonumentální velké díry v Kimberley, která je největším dílem, které kdy lidstvo vytvořilo, pospícháme na mezinárodní letiště do...

1. srpna 2015 6:33

Po stopách UNESCO: Kapská květinová oblast a diamantový důl Kimberley

Dnešním cílem je unikátní květinová oblast, která představuje osm chráněných... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když to jde, tak si večer před spaním postavíme auto tak, aby zadní levé okénko bylo namířeno na východ. Jakmile se totiž ráno ukážou první sluneční...

Reportáž 25. července 2015 8:00

Po stopách UNESCO: Po jihu Afriky. Robben Island a nejpříkladnější člověk světa

Nepřehlédnutelný maják | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Pozdě večer překračujeme hranice zpět z Lesothského království do JAR a do postele se dostáváme až na velikém odpočívadle přímo ve městě...

Reportáž 18. července 2015 10:00

Po stopách UNESCO: Rekordní lesothská přehrada, dinosauří stopy a past na mouchy

Naším příštím cílem je přehrada Katse Dam. Cesta, která k ní vede, je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Království Lesotho je maličký vnitrozemský horský stát, který má jen jediného souseda, Jihoafrickou republiku. Jedná se o jednu ze tří afrických...

Reportáž 11. července 2015 9:00

Po stopách UNESCO: Lesothský průsmyk Sani už je přístupnější

Skalní malby mají mimořádnou hodnotu a vyznačují se rozmanitostí námětů a... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

První dny v Johannesburgu jsme strávili vybalováním zásob, které jsme si přivezli z Česka, a nakupováním dalších potravin, ovoce, zeleniny, vody a...

Reportáž 4. července 2015 7:00

Po stopách UNESCO: 35 afrických zemí, 73 míst, přes sto tisíc najetých kilometrů

Běžná údržba auta | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Další etapa expedice All Africa 2015, která navazovala na expedice z minulých let je za námi, a tak, než vás začnu prostřednictvím reportáží...

Reportáž 26. března 2015 6:57

Po stopách UNESCO: Silná droga? Individuální cestování

Na černém kontinentu se ale jedná ryze o duchovní záležitost, lidé spolu... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před 20 měsíci vyšla na tomto místě má první „lidovková“ reportáž o našem netradičním cestování, našich neobvyklých cílech i o našich dlouhodobých...

Reportáž 13. března 2015 6:59

Po stopách UNESCO: Jak to chodí v Senegalu

Z prodeje sušených ryb, které zde každý druhý vesničan suší a které jdou všude... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Senegal má na Afriku poměrně dost míst, která jsou na seznamu UNESCO. Celkem jich je sedm a co do počtu mu může konkurovat snad jen JAR, Etiopie nebo...

Reportáž 27. února 2015 6:56

Po stopách UNESCO: Guinea a obchod s orangutany

Na kraji města jsme se zastavili u malé říčky, která slouží především k... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Z Pobřeží Slonoviny jsme se potřebovali velmi rychle přemístit přes jediný existující pozemní hraniční přechod do Guinei a co nejrychleji pokračovat...

Reportáž 20. února 2015 6:03

Po stopách UNESCO: Největší kostel světa a 38 hodin v bahně

Ne že by byli všichni zlodějíčci, to ne, ale jsou to extrémně chudí lidé a... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jak vlastně každá expedice začíná? Kromě radostných příprav a plánování, obstarávání informací a „googlování“, na což se moc těšíme a děláme to rádi,...

Reportáž 7. února 2015 6:20

Po stopách UNESCO: Naše děti v Ghaně

Jakmile předáme vše, co nám bylo svěřeno, už se vyptávám na „své“ děti, které... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Abych pro pořádek shrnul situaci, o které jsem psal v minulé reportáži, musím říci, že moje 14letá dcera přiletěla do Accry, hlavního města Ghany,...

Reportáž 31. ledna 2015 6:30

Po stopách UNESCO: Přijíždíme do Ghany navštívit naše děti

Překračujeme hranice z Toga do Ghany, kde nás čekají véééélká překvapení a... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Překračujeme hranice z Toga do Ghany, kde nás čekají véééélká překvapení a značná úleva zároveň. Protože již deset let podporujeme čtyři africké...

Reportáž 24. ledna 2015 6:26

Po stopách UNESCO: Z Burkina Faso do Beninu

Dopoledne jsme dorazili do královského paláce v Abomey, které leží asi 150 km... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Překročení hranic z Burkiny Faso do Beninu a vyřízení formalit proběhlo překvapivě bez byrokracie a s úsměvem. Na beninské straně jde vidět, že tu...

17. ledna 2015 7:00

Po stopách UNESCO: Jak se dva Češi rozhodli projet celý svět

Naše příští expedice proběhne na jaře a měla by trvat 3-4 měsíce. V plánu máme... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Je to neuvěřitelné, ale jeden z mých bláznivých cestovatelských nápadů, který se v mé hlavě zrodil přesně před 10 lety, nabírá na obrátkách....

19. prosince 2014 6:07

Po stopách UNESCO: Vánoce v Africe

Od října do prosince se v Africe sklízí kakaové boby. Pobřeží slonoviny, které... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vánoce patří k nejdůležitějším křesťanským svátkům v roce, a protože v Africe žije kolem 400 milionů křesťanů, je logické, že období Vánoc se týká...

Reportáž 13. prosince 2014 6:39

Po stopách UNESCO: Burkina Faso. Podfuk, který nevyšel

Voda, kterou k přípravě pokrmů používají, je totiž nebezpečně žlutá a velmi... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Po rychlém a okolnostmi vynuceném odjezdu z Mali, o kterém jsem psal v jedné z minulých reportáží, se nám po dosažení hranic s Burkinou Faso, docela...

Reportáž 6. prosince 2014 6:49

Po stopách UNESCO: Za kolik měsíc na ostrově v Indonésii?

Večer je možné pozorovat místní, jak chodí se svými koníky na procházku po dně... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

I když to není naší povaze úplně vlastní, jednou za rok si prostě potřebujeme opravdu odpočinout a dobrovolně přijíždíme na jeden maličký ostrov v...

Reportáž 29. listopadu 2014 6:50

Po stopách UNESCO: Panama aneb jak cestovat za nulu

Chudoba místních zde tvoří neuvěřitelný kontrast s naleštěnými mrakodrapy... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Panama je zemí, která patří mezi nejdůležitější cestovatelské cíle a je také zemí, ze které se prostě dál již nedostanete. Vlastně celá Amerika by se...