Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Z Plzně rovnou do Bavorska. Za nákupy či gastroturistikou

Cestování

  8:00
PLZEŇ - Gastroturistika a jednodenní cesty za nákupy z bavorského příhraničí jsou největšími turistickými taháky Plzeňského kraje. V posledním roce se ale začala silně rozvíjet také rodinná turistika.

Bavorsko hostí 176. pivních slavností Oktoberfest. foto: ČTK

Díky informačním materiálům ve školách a infocentrech doma i za hranicemi začali lidé více navštěvovat památná místa, rozhledny a podobně, a spojují to právě se zážitkovou turistikou. Gastroturistika ale jednoznačně stále vede, řekla šéfka odboru kultury a cestovního ruchu Plzeňského kraje Alena Svobodová. "Turisté vyhledávají dobré restaurace a malé pivovary," uvedla.

ČTĚTE TAKÉ:

Za minulé tři roky kraj navštívilo 6,4 milionu cizinců, což je 12 procent návštěvnosti celé ČR. Region je čtvrtý nejnavštěvovanější v zemi. Zhruba 85 procent turistů, zejména z Německa, strávilo v kraji jeden den. Podle Svobodové je to dáno tím, že Plzeňský kraj není průjezdní, ale nákupní. "Jednodenní návštěvník" v kraji utratil 1837 korun.

Opomíjené Chodsko

Kraj se proto snaží propagovat především pivní stezky i pivovary a minipivovary, ale také Šumavu, aktuálně se soustředí na Chodsko. "Chodsko chceme propagovat jako region s živým folklorem. Je to atraktivní turistická destinace, postavili jsme to nejenom na folkloru, krojích, ale také na regionálních potravinách a zvycích," řekla Svobodová. Podle ní je to jedinečná oblast, srovnatelná s některými místy na Moravě. "Vznikne publikace o krojích, o Janu Sladkém Kozinovi a podobně. Nechceme z toho dělat skanzen, ale ukazovat, že si tam lidé té tradice váží," dodala.

Zatímco ještě loni trval propad návštěvnosti Šumavy a Českého lesa, letos turistů přibývá. "Zlepšuje se to, dělali jsme tam cílené akce pro turisty a pomohly i propagační materiály. Pomohla například akce Do Železné Rudy na kole i pěšky, která měla velký ohlas," uvedla Svobodová.

Plzeňský kraj se také zapojil do projektu Šumavská karta, jež má zajišťovat slevy návštěvníkům v hotelech, restauracích i na různých atrakcích a při cestování po Šumavě. "Měla by fungovat od příštího roku za spolupráce obcí i soukromých subjektů. Jsou tam zapojena muzea a galerie, provozovatelé vleků, hotely, zhruba desítky subjektů," řekla. Kraj je prý připraven na projekt příští rok přispět.

Vedle gastronomie a Šumavy jsou důležitými taháky také cykloturistika, jež zažívá boom. V Plzni je díky hotelům velmi silná kongresová turistika. Co lidi do kraje láká, zjišťuje úřad i z návštěv turistického portálu.

Autoři: ,

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.