Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Za vyhazov sleva na zájezdu

Cestování

  8:24
PRAHA - Cestovní kanceláře reagují na finanční krizi i ve svých nabídkách. Například společnost Nev Dama nabízí slevu z pořizovací ceny zájezdu těm, kteří dostanou výpověď v práci.

Ostrovy Bora Bora foto: Lidovky.cz

Krize již pronikla i do marketingových aktivit českých cestovních kanceláří. Ty klientům nabízejí například slevy v případě, že po objednání zájezdu přijdou o práci. Krize se již na začátku roku zhostili také někteří obchodníci, kteří toto slovo skloňují ve svých reklamních letácích, jejichž pomocí se snaží do prodejen přilákat více zákazníků.

 Například cestovní kancelář Nev Dama lidem, kteří si pořídí zájezd z jejího letního katalogu, ode dneška garantuje vrácení třiceti procent ze zaplacené ceny zájezdu, pokud po zakoupení dovolené dostanou v práci výpověď. „Garance vrácení peněz se ale nevztahuje pouze na klienta, ale též na jeho přímé rodinné příslušníky, tedy na manžela či manželku a děti, kteří cestovali společně s ním a byli uvedeni na jedné cestovní smlouvě,“ sdělil Daniel Klotz z cestovní kanceláře Nev Dama.

 Nev Dama přichází s touto netradiční nabídkou v době, kdy je zájem Čechů o zahraniční zájezdy nižší než loni a zároveň se mění struktura klientely.
Na krizi v marketingu všichni nevsázejí Vybrané příjmové skupiny si kupují zájezdy o kategorii levnější než v minulosti a nejchudší klienti letos zřejmě zůstanou doma. Oslabující koruna navíc nutí cestovní kanceláře zdražovat zájezdy.

 Ostatní oslovené cestovní kanceláře krizi ve svých marketingových aktivitách používat nechtějí. „Zatím nic takového neplánujeme,“ řekl mluvčí Čedoku Tomáš Brejcha, podle kterého se této cestovní kanceláři díky všeobecnému poklesu poptávky letos podařilo vyjednat se zahraničními partnery výhodnější podmínky a Čedok je promítl do cen zájezdů. „Je na klientech, aby posoudili jednotlivé nabídky,“ dodal Brejcha.

 Češi kvůli krizi začali šetřit v závěru loňského roku.
Autor: