Celkové náklady na vybudování tří přístavišť činí 22,5 milionu korun, sdělila mluvčí Povodí Moravy Veronika Slámová. Známá vodní cesta mezi Otrokovicemi a Rohatcem na Hodonínsku přilákala loni do regionu zhruba 65.000 turistů. Stala se tak jedním z nejvýznamnějších cílů cestovního ruchu na Moravě.
Na podzim začne stavba rekreačního přístavu v Petrově na Hodonínsku s předpokládanými náklady 40 milionů korun. V plánu je prodloužení splavného úseku po řece Moravě do Kroměříže a Hodonína. "Turistická plavba zažívá v posledních letech v celé Evropě rozmach a my nesmíme zůstat pozadu. Baťův kanál je pro nás vzorovou ukázkou, že i v České republice má vodní turismus budoucnost," uvedl v tiskové zprávě šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický.
Vyžití i pro cyklisty
Baťův kanál je populární také mezi cyklisty. Podél kanálu vede souběžná cyklostezka. Na páteřní trasu navazují stezky mezi Kroměříží, Napajedly a Uherským Ostrohem. Cyklistická sezona slavnostně začala už v sobotu.
Kanál vznikl ve 30. letech, a to především kvůli přepravě lignitu z Ratíškovic do Otrokovic. Vodní cesta, která částečně vede korytem Moravy, je více než 50 kilometrů dlouhá. Uměle vybudované úseky jsou 1,5 metru hluboké a dno je šest metrů široké.