Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nebojte se létat

Publikace Létání bez strachu je určena všem, kteří by se rádi zbavili strachu z cestování letadlem. Autoři radí, nejen jak tyto obavy překonat, ale vysvětlují i řadu technických otázek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

brr.

7. 7. 2008 10:34
Nařízení Komise (ES) č. 331/2008

Doporučuji k pročtení. Jde o postup řešení problematických dopravců a seznamy společností, které nesmějí v EU létat. Původní nařízení řešilo problémy s provozováním AN-12, AN-26 a IL-76, tedy pro nás zajímavé Ruské federace, Kuby, Ukrajiny. Přitom Ukrajina zůstává, co se týká bezpečnosti, stále poměrně problematiká. Třeba dopravce co dostal kompletní zákaz, dostal nové povolení na Ukrajině pod novým názvem. Jinak se zákazy týkají leteckých společností z postsovětských republik, Indonésie, mnoha afrických zemí, Íránu, Indonésie, Afghánistánu aj.

0 0
možnosti

Jovo Miks

6. 7. 2008 8:33
Tesinska jablicka,ale pekne se to cte.

Cilem tohoto clanku neni podat technicka vysvetleni,ale uklidnit verejnost.

Vsechna lka nestesti byla zpusobena proto, ze neco anebo vsechno,co je tady vyse popsano,neni pravda, nebo neni pravda uplna.Neni vubec radeji uvedeno,jak casta jsou nebezpecna priblizeni letadel,jak caste jsou chyby pilotu, ani to, ze letadla nevzletaji v uplnem poradku bez zavad,ale ze jsou seznamy povolenych zavad, k nimz, kdyz se prida dalsi, uz nastava hra o zivoty. Osadky se dostavuji k letu se zbytkovym alhoholem, pri pojizdeni, ktere dnes trva i hodiny od zavreni dveri a startu motoru do vzletu se spotrebovavaji poh.hmoty, ktere pak chybi zvlaste na kratkych tratich a pak se musi pristavat za kazdou cenu. Takze letadlo,ktere je schopno automaticky pristavat, v takove slote pristat na automat proste musi,protoze normalni clovek by to neuridil.Chceme dat motorkarum ridicak od 25 let, ale malokdo vi, ze pilot na motorove letadlo ma narok od 15ti, v doprave 23lety kapitan neni vyjimkou.Letove plany byvaji nedotvoreny,protoze se nezna vyvoj pocasi, ale letet se musi.Takze, zjistit si co nejvice informaci o letecke spolecnosti,se kterou chci letet, co ma za era a jak stara,kolik maji zaznamu mimoradnych situaci, ale fakta a statistiky na internetu,ne z reklam,jak tam ty nany prikryvaji cestujici dekou a urovnavaji polstare pod hlavou.V pripade pochyb s nimi proste neletet,za nespravne rozhodnuti si to odnesete, ale jen jednou.Kdyz se vytrubuje Nove letadlo, nebyva to nove, ale nove koupene.Ale i levna letenka muze   byt bezpecna,nizkonakladovky uz zacaly kupovat uplne nova.Naproti tomu i nejake honosne i"Kralovske "aerolinky jsou relativne nebezpecne,s tim, co maji jeste v provozu.

0 0
možnosti

NM

4. 7. 2008 18:39
Několik rad, jak překonat strach z létání...

Na ty rady nějak nedošlo...

0 0
možnosti

pavel

4. 7. 2008 12:52
je to jednuduche

jakmile vysadi motor, letuska oznaci ty, kteri maji nadvahu, ti si vyskoci, spolu s jejich zavazadly a zbytek leti dal. Nevim nad cim mudrujete.

0 0
možnosti

brr.

3. 7. 2008 13:27
Raději nelétat,

zvlášť po přečtení knihy, kde s vážnou tváří tvrdí, že pomoc při výpadku jednoho mototu je omezit počet cestujících. ;-D Sem se posledně divil, že nebereme stopařky a že cestou občas někdo nevystoupí. Pravidelně se alespoň objevoval prodavač cetek tretek a zase mizel. Plážové službyčky...

Jsme měli u Boeingu vymáčklé vnitřní okénko. Těsnění tam tak nějak divně povlávalo. Letuška na to, že se vůbec nic neděje. Jenom je za oknem -50 a na okně jinovatka. Zvláštní, co všechno cestující vydrží.

A co říkáte na kufry? To je loterie. Neztratí ho, nezničí ho, nezničí věci uvnitř? V pohodě zničí úplně vše... Křehké předmět na kusy, gely vyteklé, vše rozmačkané, kufr zvenku oštípaný, držáky ulámané a utrhané. A to klidně ztratí zavazadla celému letadlu. Už chápu lidi co si berou kufr raději na palubu. Zvlášť při přestupu je to dobré. Tak mi z toho vychází, že kdo se bojí o své kufry, nebojí se o sebe protože na to nemá čas. ;-D

0 0
možnosti

krab

3. 7. 2008 15:05
Re: Raději nelétat,

nepochopils to - pred letem spocitaji, jestli se soucasnou vahou BY doleteli i s jednim motorem, a kdyz ne, tak omezi vahu.

0 0
možnosti

Nemesis

3. 7. 2008 11:48
Rada?

Po sledování seriálu "Letecké katastrofy" bych do letadla nikdy nesedla. ALE protože se nenechám odradit od své každoroční "dovolené za hranicemi snů", používám jednu kouzelnou větičku. "Proč zrovna se mnou by mělo spadnout letadlo, když je tolik cizích lidí". Zatím to vyšlo.;-D

0 0
možnosti

Dežo

3. 7. 2008 9:53
Nejlepší je

létat vlakem, a né jak Topolánek - pořád v letadle. Co si počneme, kdyby upadl??!!

0 0
možnosti

Necros

3. 7. 2008 9:28
Problemy aerolinii

Je videt, ze uz jim fakt tece do bot, kdyz se snazi ozivit poptavku objednavanim techto slabomyslnych clanku ;-P

0 0
možnosti

Ape

3. 7. 2008 11:05
Re: Problemy aerolinii

Ještě tam chyběla  rada, že v případě zřícení letadla je třeba si urychleně strčit pas do prdele. Zjednoduší to práci při ohledání těl. :-D

0 0
možnosti

mmf

3. 7. 2008 9:16
rada číslo 1 :

  NELÉTAT  VŮBEC , a když , tak jen na koštěti .;-)

0 0
možnosti

Zdeněk

3. 7. 2008 7:03
Informační hodnota = 0

Já taky čekal rady a ne, blábol o ńičem !

0 0
možnosti