Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Cestovky nechtějí platit zkažené zájezdy

Máte pocit, že se vaše dovolená nevydařila? Cestovní kanceláře by vám měly v budoucnu vyplatit odškodné. S tím počítá návrh nového občanského zákoníku ministerstva spravedlnosti. Cestovky náhradu škody za zkaženou dovolenou razantně odmítají. Ministerstvo na svém návrhu trvá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

24. 8. 2008 16:43
Cestovky

Konecne neco pro lidi, pokud nejsou sluzby jak maji byt.. Prave jsem se vratil vcera z dovolene a byl jsem spokojeny, pri hledani mista pobytu jsem narazil na internetu na super nabidku cestovni zprostredkovatelny IN*IA a reknu vam hruza a des, myslim tim jednani zamestnancu a jejich nadrizenych... pak mi nejaky ptak, asi "drozd" poradil, at zmenim cestovku, kdyz se mi jejich jednani nelibi a timto mu musim podekovat, opravdu jsem zazil nadhernou dovcu v Recku a vse fungovalo... (samo sebou v te jine cestovce) a co vic za opravdu slusne penize.. Vytiraji si s nama zadnice a uctuji bezpecnostni, palivove a jine priplatky... chovaji se povysene, konecne by na takove dacany melo dojit a nejak jim to vratit... potrebuji to !!!

0 0
možnosti

Hana

19. 8. 2008 20:40
Prima dovolená

Myslím si, že až tak špatný nápad to není, ale souhlasím, že formulace je dost důležitá. Anebo si myslíte, že když týden před odjezdem se dozvíte, že v místě kam máte jet bylo silné zemětřesení a je tam požár a cestovka se nenamáhá zjistit žádné podrobnosti je to v pořádku? Následně vám sice tvrdí, že je vše v pohodě, ale už při přistání z letadla vidíte plameny, ostrov v oblaku dýmu, následně vás naloží do autobusu, sdělí vám, že "jim nepovolili evakuaci", delegátka s vámi na místo neodjede a vy celou cestu nevidíte pomalu ani človíčka anebo půlku z nich s respirátory na ústech, je to prima dovolená? U hotelu je pak hromada evakuovaných lidí, kteří si nemají pomalu ani kam sednout, jídlo jim "kecnou" z várnic na papírové talířky a nechají je jen tak čekat - je to prima dovolená? Pak vám to po celou dobu už od 6 hodin ráno létá nad hlavami 5 hasících letadel je to klidné prostředí,které bylo inzerováno v katalogu? Nehledě na to, že toto klidné prostředí byla vlastně naprostá samota.A to ani nemluvím o tom, že při každém jídle se kolem vás seběhlo několik koček, které vám div nevlezly přímo na klín a žebraly o jídlo. Je to prima dovolená? Leccos se dá pochopit, ale pochopí taky cestovky zákazníky, že dovolená má být především od toho, aby si člověk odpočinul a za své peníze získal odpovídající služby?

0 0
možnosti

Milanius

21. 8. 2008 18:58
Re: Prima dovolená

Ale tak zase uznejte, že na takovou dovolenhou už nikdy nezapomenete ;-) Zážitek nemusí být dobrý, hlavně když je dostatečně silný ..... Jinak si ale myslím, že na cestovky je podobný zákon potřeba.

0 0
možnosti

Petr PATRYK

18. 8. 2008 13:10
navrh reseni

Vyhodit cely odbor na ministerstvu, ktery se timto zabyva a najmout si 14 dni 2 prekladatelky, aby prelozily tento zakon ze dvou ruznych zemi, treba nemecky a britsky. Oba preklady pak poslat do snemovny jako navrhy, bez moznosti pozmenovani.

0 0
možnosti

Lojza

19. 8. 2008 11:25
Re: navrh reseni

Ze se nevykaslete na ceske Cestovky.Kupte si letenky z Nemecka treba do Keni ci Kubu za 300-400eur,vcetne vsech poplatku k tomu ubytovani treba ve 4 star hotelu  s programem All cena 350-400 eur u more a mate vystarano.k tomu cena na letiste,parking a odvoz tagem do hotelu.v klidu se vejdete do 20tisic za 14 noci.NIKDY jsem neresil nakou reklamaci s velkyma nemeckyma cestovkama narozdil Blue Stylu,Sunny days apod. arabacu se kteryma jsou akorat same problemy.:-)

0 0
možnosti

Karel

18. 8. 2008 9:55
Tomi Tour

minulý rok jsem byl s totuto cestovkou na Malorce. Nebyl jsem spokojen s hotelem který jsem si vybral. Těch důvodů bylo víc ale hlavní důvod byla vlhkost. Po návratu jsem se pustil do "reklamace" trvalo to asi dva měsíce ...psaní odpověď ...s tím že mohu doložit foto...atd...nakonec jsem obdržel uznání námitek a obdržel 1000,-Kč slevy na osobu, poděkoval jsem a tohoto uznání si od cestovky Tomi Tour vážím. R^

0 0
možnosti

Pametnik starejch dob

17. 8. 2008 12:39
Takže konkrétní příklad, naštěstí byl postižený někdo jiný

Gateo a Mare, Itálie. Hotel půl hodiny cestÿ od pláže, to by nevadilo ALE celá pláž byla soukromá a rozdělená na oblasti tuším, Bagno 1 až 9. Jinak se člověk k moři nedostal. Naše cestovka nakoupila tolik míst (byly tam lehátka a nešlo se poskládat jinak), kolik bylo účastníků zájezdu, pouze kdo přišel dříve, byl blíže u moře. ALE hned vedle jim cestovka zaplatila pouze 2 hodiny denně na hosta, museli se u moře střídat podle rozpisu. Také pěkný podraz.

0 0
možnosti

emil

17. 8. 2008 10:01
holub

jednou jsem jel do bulharska a v byly tam s náma čtyři 30-40 ti letý učitelky ZŠ ze Zlína. Slunce svítilo, všechno bylo o 80% levnější než u nás, voda byla čistá, jídlo dobrý. Děvčata byly nasraný co vlezly do letadla. Kdyby mohly, tak by na beton chtěly prachy zpátky, protože neměly radost.

Jak je v zákoně slovo radost, je to blbost.

0 0
možnosti

NM

17. 8. 2008 20:22
Re: holub

A z čeho mely mít ty zapšklý učitelky radost, když tam jely samy?

0 0
možnosti

JKL

17. 8. 2008 9:48
Řešení je jednoduché,

nový příplatek ve výši 2000 Kč za zkažený zájezd, aby všichni viděli, že se na tu kompenzaci skládají. Protože riziko "zkažené" dovolené je vis mayor a proto musí být zakalkulováno do ceny zájezdu.

0 0
možnosti

realysta

16. 8. 2008 18:41
právní nihilismus

Zase jeden z "vydařených" zákonů našich slovutných autorů / navrhovatelů. A až se dostane do rukou "právních odborníků" v Parlamentu, kteřé ho správně populisticky pozmění, to teprve bude něco!!!! Plno abstraktních neměřitelných pojmů, nekorelovaný vztah mezi zmatenými příčinami a sankcemi. A zákon jen nadělá víc zmatků u soudů a víc prodlouží a zamlží soudní rozodování. Co to je "nespokojenost"?!!! Nešlo by jednoduše vyspecifikovat, co musí konkrétně definovat smlouva mezi CK a zákazníkem (Typ ubytovacího zařízení, vzdálenost od moře / v zimě od sjezdovky, počet jídel, vybavení pokoje apod...) a jednoznačně říct, že porušení těchto smluvních podmínek může být sankcionováno?

0 0
možnosti

Pavel

16. 8. 2008 21:14
Re: právní nihilismus

Ona specifikace nemusí být tak jednoduchá, už třeba proto, že letní rekreace nemusí být k moři a zimní na sjezdovku. Typ ubytovacího zařízení může formálně odpovídat, ale nemusí odpovídat věcně, počet  jídel vůbec nemusí být předmětem smlouvy, pojem vybavení pokoje nabízí množství výkladů, čili Váš návrh je ještě větší paskvil...  Navíc co je "může být" sankcionováno? Že se sankce udělí nebo ne a podle čeho? Kdo je arbitrem?

0 0
možnosti

Tomaš Marný

15. 8. 2008 17:31
Radost je taky starost!!!!!!!!!!!!

Tady se šťavíte nad jednou radostí z dovolené a že vláda prohraje 9 miliard to už nikdo nekomentuje.Všechny ty prohraný arbitráže mohli poslat na dovolenou celou republiku a to nejméně na několik týdnů a ještě s radostí.

Teď ale važně.jak chcete kupovat dovolenou když se nemůžeme dohodnout zda levnou nebo drahou dovolenou.Dnes když pozoruji ty last tak mám dojem že to všechno je pro chudé.Egypt dnes v lastu se 4* a AI je za 10000,-Kč plus nějaký příplatek.Kolik stojí letenka a kolik stojí zájezd když letenka samotná stojí 14000,.-Kč A co se bude reklamovat pobyt který je zadarmo a nebo letenka neb jsem byl v letadle jako slaneček namačkaný?Jak to teda bude.Je před volbami a všichni si moc zahrávají s voliči.ODS nesouhlasí s EU ale všechny tresty které má EU přenáší do ČR.To je ten kocourkov.Je asi skutečností že zákon je na nic ještě chvilku se budeme bavit arbitrážemi a nebudeme mít nic a budeme čekat až nám milostivě někdo něco dá.A nebo pusťme na trh cestovky ze západu a je to hotové.Arabové a Turci odtáhnou domu neb nebudou schopni zajistit radost a ty cestovky ze západu zase rádi radost zajistí ale za jiné peníze a tady nastane to veliké rozčarování.Nemůžete nabízet něco pod evropskou cenu a ještě chtít radost.

A další věc ta slavná česká vlastnost kolik jste platil a nedalo by se to sehnat levněji a obcházení všech možných baráků s tím že jsme chudí a z Čech tady asi taky neobstojí.Že by potom odškodňovala vláda?nebo kdo?Když ta radost nebude a ke zkažené dovolené se nikdo nepřizná.

A pamatujte že všechny zájezdy od CK jsou z  90% iluze a 10% provize

0 0
možnosti

Pametnik starejch dob

17. 8. 2008 12:48
Znáte pojem nízkonákladové aerolinie???

Tady je ovšem jiný zádrhel, kterým v minulosti "proslul" Travel service do té míry, že si zákazníci začali dávat pozor, s kým zájezd letí.

Lety Travel servisu na sebe navazovaly tak těsně, že jakmile nabralo letadlo nějaké zdržení, nešlo to snadno dohnat, navíc třeba něco prošvihli a museli dále čekat, zpoždění se pak táhla u dalších letů třeba několik dní. Já jsem čekal tušim hodinu a půl, kolegyně ale u zájezdu do Bulharska 10 hodin.

0 0
možnosti

Tomaš Marný

15. 8. 2008 17:09
Ne kocorkov ale banánová republika.

0 0
možnosti