Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pasti na cyklisty. Pět nejhorších míst v Praze

Cyklistická sezona vypukla naplno, hlavní město však příznivcům cestování na kole není příliš nakloněno: musejí projíždět mnoha nebezpečnými místy. Server Lidovky.cz ve spolupráci se sdružením Auto*Mat vytipoval pět lokalit, kde jsou cyklisté ohroženi nejvíce. V Praze jsou jich však desítky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z. Kulhánková

5. 5. 2012 19:08
A proč teda nejezdí jinudy?

S každou hlavní ulicí vedou paralelní vedlejší.

0 0
možnosti

M. Bezouška

4. 5. 2012 20:02
především by si měli všichni

především pak cyklisté, uvědomit, že zákon nijak nerozlišuje mezi jednotlivými účastníky silničního provozu a že tedy dopravní předpisy platí stejně pro každého. Ovšem velice mnoho "ekologických" kolařů s helmami na palicích a postrojených jako blázni se domnívá, že to pro ně neplatí, že mají přednost a můžou dělat cokoliv. Například přihučet k přechodu třicítkou a myslet si, že co platí pro chodce, platí i pro ně. A autobusáku - dělej co umíš! Ovšem, jak praví lidové úsloví - je těžké učit vola kukat, snad by pomohly mastné pokuty.

0 0
možnosti

K. Podroužková

4. 5. 2012 11:51
Ale, ale...

to jsou mi nářky! Po nábřeží dlážděných kostkami na přání památkářů musejí poskakovat všichni. V hustém provozu kličkovat by nikdo neměl, auta také nekličkují! Každý účastník silničního provozu musí dodržovat předpisy, a tedy nekličkovat, zaujmout místo v koloně a popojíždět!! To je největší pra..rna, jaké se cyklisté stále dopouštějí. A vyhýbat se turistům? Chtěli by snad pumpičkáři vyhradit prostor, kam turisté a potažmo ani chodci nesmějí? Jen pro sebe? Jakým právem? Dalším kritickým místem je Výtoň... No jistě, pámátkově chráněné stavby by snad měly ustoupit cyklostezce, jinak se vozovka rozšířit nedá. Nebo snad ještě lépe vyloučit tu škodlivou automobilovou dopravu? A v tunelu pod Vyšehradem má prostě málo místa každý, nejen pumpičkáři. Trasa Anděl-Palackého náměstí a Karlovo náměstí je pro cyklisty dostupná uplně stejně jako pro každého. Přikázaný směr musí dodržet! Řeší to jako všude jinde, dojedou ke křižovatce, sesednou z kola, vyhoupnou se na chodník a jsou z nich chodci. Přejdou s kolem na opačnou stranu a stejně nechutně pokračují dál... Chodník nechodník, chvíli po silnici, pak zas po chodníku, jak se jim to hodí. Jen jsou hodně slyšet a toho se každý bojí, tak se jim raději ustupuje. Jsou arogantní, drzí, nedodržují předpisy a jen naříkají. Na silnicích se roztahují, jako by jim patřil svět, bezohledně kličkují tu zleva tu zprava kolem jedoucích aut a koledují si tak o malér. A to vůbec nemluvím o tom, že jezdí bez helmy, neosvětlení a nametení jako slívy. Blahoslavená zima, kdy musejí s kolem trčet doma.

0 0
možnosti

J. Kunes

4. 5. 2012 17:42
problem je halvne v lidech

V Nemecku je naprosto bezne, ze se na chodnik vejdou cykliste i chodci (nekde to vyslovne povluje znacka nekde zadna znacka neni). V Parizi se mezi kolonami pojizdejicich aut ''riti''  padesakou motorky a skutry, urcite to zadny predpis nedovoluje, ale zjevne to neni zadny problem (jezdi se mezi 2 a 3 tretim pruhem a auta zde urzuji bocni odstup). Oni totiz normalni nezamindrakovani lide nemaji potrebu navzajem jeden druheho ''skolit'', ale spis si vyhovi, i kdyz jim to nenarizuje zakon.

0 0
možnosti

D. Šimáček

4. 5. 2012 9:57
jeste aby byly penize

kdyz se za cyklostezky malovane na bezne silnice  platilo 160 000 za kilometr, prepocteno na plochu je to pocitano pres ruku 500-1000 za metr ctverecni bile barvy

joo to byl kseft

0 0
možnosti

J. Sever

4. 5. 2012 9:49
Polovina intenzit ale prochází po nábřeží...

... a překáží tím polovině druhé.

Kam se pak má vrtnout cyklista ?!

#

Tento typ Homo to nejspíš nevyřeší.

0 0
možnosti

J. Šrámek

4. 5. 2012 9:21
Cyklostezky nejsou velodrom!

Což si mnoho cyklistů plete.Vlastní horské kolo,vhodné ke sjezdu ze Sněžky,ale požaduje ve městě hladký asfalt.Jiní zase by chtěli závodním tempem nepřerušeně projet město,pokud možno po hlavní tepně.Mnohdy ještě požadují parkoviště pro svoje auta na začátku takových stezek.Každá lesní a polní cesta je cyklostezkou,s každou hlavní ulicí městy vedou boční ulice stejným směrem.A když slezu s kola a přejdu sto metrů,tak se snad nic neděje.

0 0
možnosti

M. Kvita

4. 5. 2012 9:31
Re: Cyklostezky nejsou velodrom!

v podstatě ano, lidi jsou zhýčkání. Na druhou stranu chápu, že jezdit v Praze asi není žádná slast, .. u nás stačí ujet 2km a jsem volně v přírodě a jedu po cestě, kde auto projede 2x denně a stejně potom zabožím na nějakoku lesní nezpevněnou cestu posetou kamenama a kořenama :-) A parkoviště na začátek cyklostezky? omg ..

0 0
možnosti