Plán cesty byl následující: po Vánocích 2014 vyrazili směr jih, přes Středozemní moře se trajektem dostali do Tangeru v Maroku, poté přes Velký Atlas stále na jih.
Hledáme nomády nového věku!Máte podobné zážitky, cestujete podobně zajímavým vozem a máte pěkné fotky? Napište nám na internet@lidovky.cz. Do předmětu napište Nomádi. |
„Projedeme nekonečné roviny Západní Sahary a vstoupíme do Mauretánie. Kolem železnice do města Choum, poté se pokusíme projet dakarskou etapu z Ataru do Kiffy, k uctění památky Fabrizia Meoniho, který v této etapě v roce 2005 zahynul. Z Kiffy zamíříme na jihovýchod do Mali. Dle času to vezmeme přes Bamako do města Kayes před senegalskými hranicemi. Další naše putování nás zavede do města Tambacounda a odtud si to již namíříme k legendárnímu Růžovému jezeru a do hlavního senegalského města Dakaru. Potom nás čeká už jen cesta na sever, podél pobřeží zpět do Tangeru na trajekt,“ plánovala dvojice. Plán nakonec nedokázali úplně uskutečnit. Do Mali kvůli času nejeli a z Mauritánie zamířili přímo k Růžovému jezeru.
Trasa byla dlouhá přes 10 000 kilometrů a vedla po asfaltu, písku i kamení. Podívejte na nejlepší snímky z jejich africké expedice.
Kdo byl Fabrizio Meoni (1957 - 2005)Italský závodník, který dokázal na na motocyklu KTM zvítězit hned dvakrát po sobě (2001 a 2002) na Rallye Dakar. Zemřel 11. ledna 2005 na selhání srdce po pádu z motocyklu KTM mezi prvním a druhým kontrolním bodem jedenácté etapy 27. ročníku dakarské rallye. Po odjezdu od druhého kontrolním bodu upadl na 184. kilometru a přes oživovací pokusy, které trvaly 45 minut, zemřel. Dvanáctou etapu závodníci k uctění jeho památky neodjeli |