Diskuze
Hrůzy českých nádraží: Čekárna ve Švihově připomíná vězeňskou kobku
Děkujeme za pochopení.
vlka živí nohy
Vlka živí nohy - novináře "vlohy" (na jeho bankovní účet)
ČEKÁRNY ?
Kde vůbec nějaké ještě jsou __? Většina i tech pěkných zmizela- aby v nich nevegetovali bezdomovci a ožralkové ! Nejsou peníze na zajištění bezpečnosti.
ALE jsou peníze na "platy" všech vysokých" manažeru a ex ministrů dopravy atd.
Kam se máte uchýlit, když vám ujede spoj, nebo vlak má velké zpoždění, všude zima, žádné lavice, leda na peronu železné-studené (na př. Turnov) atd.
Proč to jinde jde?
Nejhorší zkušenost jsem měla na nádraží v Soběslavi, kde mi za poplatek půjčili klíč k neuvěřitelně odpornému a špinavému záchodu.
Doporučuji srovnat s malými nádražíčky na trati Vídeň-Gmund, kde sice personál není a jízdenku si koupíte v automatu, ale na všech jsou čisté vytopené čekárny s volně přístupnými čistými záchody.
Re: Proč to jinde jde?
Je to i o lidech, u nás je nádraží bez obsluhy hned zničené, prostě někteří nemají nic lepšího na práci, než ničit.
S. Vor
kdo by tak asi chtěl bydlet v drážním domku
nebo na nádraží v tom kraválu a blázinci.Všechny drážní objekty a budovy jsou prakticky neprodejné.To by musela být cena víc jak za hubičku.:-))
Co se týče celé republiky tak drtivá většina železničních tras,tratí kromě stanic uzlových nebo s odklonem je přece plně automatizovaná.Ať jsou lidi rádi,že to nemají pod zámkem ty některé větší nádražní budovy a že tam vlak vůbec staví.Protože jestli to náhodou nevíte tak seznam stanic v grafikonech je po dohodě s obecními ,městskými a krajskými úřady.Protože když chtějí aby tam vlak stavěl musí si to s ČD domluvit a hlavně zaplatit.Takže když ve Švihově na to obec nevyčlení peníze nebo jim v Klatovech a v Plzni nepomůžou tak tam vlak stavět bude třeba jenom dvakrát denně a na mnoha jiných staničkách třeba vůbec.
Znám mnoho čekáren
A skoro všechny jsou stejné( myslím v malých městech). Zapáchají a jsou velmi špinavé. Onábytku či zařízení se nedá ani mluvit. Člověk raději počká venku,pokud je to možné. Proč??? Jsme opravdu národ barbarů,kteří všechno zničí,nebo ČD jsou moloch,kde se ztrácí miliardy? Kdo mi odpoví?
Re: Znám mnoho čekáren
Provozování nádražní budovy (s čekárnou a pokladnou) v malé obci je věc ztrátová a nesmyslná. Na Západě by už byla budova dávno zbourána nebo (pokud je to možné) prodána k bydlení. Na nástupišti by byla boudička a automat na lístky.
A jsme u tuho. Smlouva mezi ČD a kraji je jen na provozování dopravy, ztrátu z provozování budov nikdo nehradí, tak je logické, že fo toho ČD nedávají moc peněz. Vandalismus je až druhořadý problém.
Budovy by měly být prodány/převedeny na spráce infratruktury a maximálně zjednodušeny, jako na tom Západě .
P. Mareš 524
A kdo to zaplatí?
To je jednoduché. Jízdné se zvýší tak o inflaci, kraje taky nejchtějí platit nic navíc, tak z čeho mají ČD provozovat čekárny pro pár lidí nedejbože s pokladním? Nakonec to stejně někdo zničí. To radši, ať dál kupují nové vlaky. Prostě se dráhy v konkurenčním prostředí musejí taky chovat tržně....
V dnešní době není čekáren třeba!
Každý slušný člověk má jedno-dvě auta a vlakem nejezdí. Na některých železničních stanicích dokonce zrušili i pokladny, průvodčí jízdenky neprodává, takže cestující si může hrát ve vlaku na schovku, případně se nechá chytit a tím zaměstná chudáky exekutory. Čekárny i spreje byly i v socialistických dobách, jenom těch darebáků nějak přibylo...
Re: V dnešní době není čekáren třeba!
Tam kde není pokladna, samozřejmě průvodčí jízdenky prodává a to bez přirážky.
Pokud tam není ani průvodčí (pár taových tratí existuje), tak jsou jízdenky (stylu MHD, tj. k označení v automatu) k dostání v v nějakém obcůdku v obci, případně jízdenku prodá strojvůdce.
hm
No když vidím vzadu ten nápis sprejem... tak asi není jednoduché udržovat čekárnu v použitelném stavu.... když ji ničí nějací primitivové. Leda tam dát kamery a výpravčímu koupit brokovnici. :-)
Teplice nad Bečvou.
Letos jsme zavítali i do této vísky u Hranic na Moravě /Olomoucký kraj/. Není tak zcela bezvýznamná - jsou tam renomované lázně, možná nejhlubší propast na světě a známé jeskyně. Zdejší nádraží je bez přehánění v troskách, o pokladně si můžete nechat zdát, zapomenout můžete dokonce i na to, že uvidíte ukazatele, kterým směrem vlaky vlastně přijíždí a odjíždí. O tom, že střecha zarůstá travou a stěny a kachličky mechem se snad ani nemá cenu zdržovat. Nechápu, jak to mohli nechat v tom chátrání dojít tak daleko. Signifikantní jsou i nápisy, které tam nechali konsternovaní cestující. Ty nenechávají na současném systému nit suchou.
Re: Teplice nad Bečvou.
Jo - a to ještě dodávám, že v Teplicích nad Bečvou je slovo "čekárna" zcela mimo mísu. Tam se čeká pěkně na peróně, kde se člověk může kochat buďto rozpadající se budovou nádraží, nebo jeho travou porostlou střechou.