Diskuze
Hrůzy českých nádraží: z nádražních budov jsou „trosky“
Děkujeme za pochopení.
Článek, stejně jako předchozí díly ...
Článek, stejně jako předchozí díly, je pouze snůška naivismu a křivého obviňování ČD.
Pro autora: regionální železniční doprava je ztrátová všude na světě. Kraje ji objednávají u dopravce, a hradí mu ztrátu vzniklou z provozu vlaků. Ale nehradí ztrátu vzniklou z provozování nádražní budovy.
Ani to není logické, protože nádražní budovy nemají na většině stanic a zastávek dnes co pohledávat. Byly postaveny řádově před 100 lety, kdy se železnice řídila zcela jinak než dnes, ručně a neefektivně. Ve stanicích bylou spousta zaměstnanců, parním lokovotivám se často doplňovala voda a uhlí, atd. Prostě budovy byly potřeba, a byly na ně i peníze, protože železnice měla na dopravní trhu výsadní postavení.
Re: Článek, stejně jako předchozí díly ...
... pokračování ....
Dnes je odpovídající budovou přístřešek případně s automatem na jízdenky - stačí se podívat do Německa. Nádražní budouvy v podobných dírách jsou buď stržené, nebo rozprodané coby byty, restaurace, atd. pokud to v daném místě nekdo koupil ....
Což je i řešení, které by se mělo udělat u nás. Budovy, které jsou nutné k řízení provozu (menšina), převést konečně na SŽDC, zbytek prodat nebo zbořit a postavit efektivní jednoduché zastávky. Udržovat velikou budovu s čekárnou tam, kde jede vlak jednou za 2 hodiny je ekonomický nesmysl.
Stačilo by tak málo - manažerům
ČD snížit jejich platy na polovinu a jednu budovu po druhé začít opravovat.
K. Lažnovský
Re: Stačilo by tak málo - manažerům
Franto, proč by měly dráhy opravovat budovy, které nepotřebují?
Budova byla jistě nabídnuta městu k odkupu.....