Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Strašná pláž? Chtějte slevu 20 procent

Cestování

  20:03
PRAHA - Pláž půldruhého kilometru od hotelu, výhled na staveniště s kontejnery, oprýskaný vypuštěný bazén, hmyz nebo přistýlka položená přímo na postel. I takové “zážitky“ si letos přivezli turisté z letní dovolené. Do tří měsíců lze nedostatky reklamovat.

Výhled na ohořelé kontejnery. foto: dTest

“Největší neznámou pro spotřebitele při reklamaci zájezdů bývá vyčíslení slevy, kterou by měl požadovat,“ říká Martina Vernerová, právní poradkyně časopisu dTest. Tomu si řada čtenářů stěžovala na neseriózní jednání cestovních kanceláří. Německé soudy se řídí tzv. Frankfurtskou tabulkou slev, která i českým turistům může posloužit jako orientační prostředek.

ČTĚTE TAKÉ O TRAGICKÉ NEHODĚ

 
U nás však tabulka příliš využívána není. “My spotřebitelům radíme především, aby nedostatky na místě vyfotografovali a zdokumentovali,“ řekla serveru Lidovky.cz Gerta Mazalová z brněnského Sdružení obrany spotřebitelů. Delegáti podle zkušeností na místě turistům příliš nepomohou, reklamovat dovolenou tak lidé musí až doma.

Foto v katalogu.

Skutečnost.

Nespokojení zákazníci na to mají čas tři měsíce od skončení zájezdu. “Nejlepší je komunikovat písemně, aby měli zadokumentované všechna dodržení termínů,“ uvedla Mazalová. Ta také varuje před soudním sporem. “Vždy je lepší domluvit se mimosoudně a předejít tak zbytečným výdajům za jednání.“

Neobvyklá venkovní jídelna.

Pláž zralá na reklamaci.

Výše uvedené prohřešky cestovních kanceláří jsou však podle Mazalové relativně “dobré“ v porovnání s nejhoršími případy, které sdružení spotřebitelů řeší. “Poměrně často se stává, že klienti přijedou na místo a tam zjistí, že nemají ubytování. Protože zpáteční let mají dopředu koupený, musí na místě zůstat v často hrozných podmínkách,“ uzavírá Mazalová.

Hrůzná přistýlka.

 

Autor: