Průměrná hodnota nákupu Rusů klesla na 7096 korun. Na třetím místě byli turisté z Izraele. Oproti roku 2016 se pořadí v žebříčku zásadním způsobem nezměnilo. Meziročně klesl podíl útrat turistů z USA, Thajska a UAE.
„U ruských turistů se složení nákupů výrazně nezměnilo. Nejvíce nakupují módu a šperky. Útraty v těchto kategoriích meziročně vzrostly v průměru o 27 procent. Složení nákupů čínských turistů je podobné. Na prvním místě je móda, na druhém šperky,“ uvedla mluvčí společnosti Zuzana Roubíčková.
Podle odhadu agentury CzechTourism se loni v tuzemských hotelech, penzionech a kempech ubytovalo kolem deseti milionů zahraničních turistů, meziročně o desetinu víc. V roce 2016 do Česka přijelo 356 000 čínských turistů, 407 000 Rusů a 168 000 návštěvníků z Izraele. Čínských turistů v Česku v posledních letech výrazně přibylo, naopak počet návštěvníků z Ruska se od roku 2015 propadá.
Po započítání turistů, kteří se v Česku neubytovávají, jsou čísla vyšší. Podle statistik CzechTourismu a Českého statistického úřadu do Česka přijelo v roce 2016 rekordních 31,1 milionu zahraničních návštěvníků. V hotelech, penzionech, kempech a v soukromí se jich z toho ubytovalo 12,2 milionu. Dalších 16,2 milionu byli jednodenní návštěvníci a 2,6 milionu cizinců byli tranzitující návštěvníci. Hlavními důvody návštěvy ČR jsou především nákupy a dovolená. Nejvíc jednodenních návštěvníků přijíždí z Německa (40 procent). V případě turistů, kteří se v ČR ubytují, tvoří největší skupinu také Němci, kterých bylo 1,9 milionu. Dále jsou to Italové a Britové.