Dlouhodobě nejoblíbenější zůstává Paříž. Vyplývá to z prodejních statistik největší tuzemské cestovní agentury Invia.cz.
ČTĚTE TAKÉ: |
Zatímco na začátku roku 2010 od ledna do dubna agentura do Istanbulu prodala na 150 eurovíkendů, letos to bylo již jen 33 zájezdů. Podobně se snížila chuť Čechů vydat se na prodloužený víkend do Florencie; před dvěma lety byla šestou nejoblíbenější destinací, letos se ale nevešla ani do první desítky.
Na vině jsou drahé letenky
Za poklesem zájmu o pobyt v Istanbulu jsou nižší nabídka a relativně drahé letenky. Několik cestovních kanceláří, které do Istanbulu prodávaly letecké zájezdy charterovými letadly, zkrachovalo, upozornil marketingový ředitel Invia.cz Michal Tůma. Jako příklad uvedl West holiday, I'm travelling a CK CDW.
Do Turecka nyní navíc na rozdíl od řady evropských metropolí není možné z Česka pořídit cenově příznivé letenky od nízkonákladových dopravců, přímo tam z Prahy létá pouze národní letecký dopravce Turkish Airlines.
Opačný trend výrazného nárůstu zájmu Invia.cz zatím letos registruje například u Madridu a Milána, oběma městům pomáhá přímé pravidelné letecké spojení. Do severoitalského města takové loni otevřela nízkonákladová společnost Air One patřící do skupiny Alitalia a kromě ní na trase létají České aerolinie, easyJet a Wizz Air. O cestující mezi Prahou a Madridem se dělí České Aerolinie, Iberia a Wizz Air.
"Eurovíkendy jsou produkt, který může fungovat pouze bez mezipřistání," potvrdil zásadní vliv kvality leteckého spojení na atraktivitu destinace Udo Wichert, ředitel české pobočky cestovní kanceláře Neckermann, která se na zájezdy po Evropě specializuje.
Klienti krátkodobých dovolených jsou totiž citliví na dobu, kterou stráví na letištích. Ideální je odlet ve čtvrtek v sedm hodin ráno a návrat v neděli v deset večer.